Tech, Reklama

O czym należy pamiętać przy wyborze reklamowych gadżetów

Większość firm prowadzi jakieś marketingowe działania, a różnorodność rozmaitych metod jest bardzo duża. Jedną z nich jest wręczanie swoim klientom różnych przedmiotów reklamowych. Takie praktyki cieszą się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ w rękach sprawnych marketingowców są zwyczajnie bardzo skuteczne. I nie będzie tu chodzić o przełożenie w bezpośredni sposób na sprzedaż, gdyż gadżety reklamowe najczęściej wprost nie dają tego. Znacznie istotniejsze jest budowanie rozpoznawalności marki wśród konkurencji czy też większa lojalność odbiorców.

Wszyscy lubimy dostawać upominki, i sporo osób z tego powodu czuje się w jakiś sposób zobowiązanych, takie zjawisko powszechnie jest znane w psychologii. Takim sposobem za pomocą zwykłego kubka czy pendriva, który trafi w ręce odpowiedniej osoby, da się utrzymać czy zdobyć zamówienia o dużo wyższych wartościach. Tego typu gadżety reklamowe dla firm, jeżeli mają na sobie firmowe logo, na trwałe się pojawiają u niejednej osoby. Szczególnie jeśli będą użyteczne i praktyczne, to po prostu klienci lubią z nich korzystać, a przy okazji bez przerwy obcują z daną marką.

A to faktycznie bardzo mocno przekłada się na lojalność przy kolejnych zakupach. Duże znaczenie ma też sama konkurencja. Jeśli wszystkie firmy z branży przy najróżniejszych okazjach wręczają swoim klientom gadżety reklamowe z logo, to nie chcąc pozostać w tyle trzeba to samo robić. W przeciwnym wypadku zapamiętanym się zostanie jako ktoś, kto nie specjalnie dba o klientów i nie chce im nawet sprezentować symbolicznego kubka.